Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VH

Nevím, proč diskutovat fakt, že cca 97 % studentů uspělo z jazyků. Taková úspěšnost by měla být samozřejmostí. Nevím, proč se o ní tolik rozepisujete. Opravdu také taková úspěšnost byla u maturit, které pamatuji já (konec 50. let) či moje dcery (léta 80.).  Státních, prosím pěkně.  Včetně té matematiky.

   Co je průšvih obrovský: absolutní neznalost matematiky. A na svých vnucích a vnučkách musím potvrdit, že k maturitám jdou žáci, kteří neumí látku ze základní školy. A nejsou jen ti z učebních oborů s maturitou!!!

    Pak se klidně stane, že v jednoduché televizní soutěži (Taxík) si neporadí dívenka s příkladem: "Cyklista ujede za 150 minut 50 km. Jaká je jeho rychlost?"  Když se od moderátora doví, že opravdu ne 5 km/hod., ale celých dvacet, jen se nehraně vesele zasměje.  Ne, nebylo jí 12 či 13. Posléze se zjistilo, že je studentkou katedry ekonomiky na VŠZ!!  I když jsem mohl u té televize dostat infarkt, vím, že je to běžná úroveň.

   Tak to je s naším školstvím, pane učiteli. Bohužel - dlouhodobě.

1 0
možnosti
JK

Pane učiteli, jste si jist, že by Vaši studenti udělali aspoň přijímačky na průmyslovku koncem 60. let ?  Myslím, že by jich moc nebylo.  Dnešní maturita z matematiky byla na úrovni těch tehdejších přijímaček a dost zájemců prošlo.  Dnes by nenaplnili asi ani jednu třídu.

0 0
možnosti
AF

A86l66e77š 24F72i77f37k23a

19. 5. 2014 8:49

Autor je rád, že žáci (terminologií školského zákona už dlouho nejsou "studenty") uspěli v předmětech, které jsou jeho srdci bližší. Tedy v oblasti humanitní. Jeho radost je ale vykoupena tím, že vzestup komunikativních (ve všech jazycích) a jazykových (v jazycích nemateřských) dovedností je něčím zaplacen a vykoupen. Totiž zjevnými handicapy v oblasti logického, zejména analytického myšlení. Ono nakonec i v těch kupeckých počtech (procenta apod.). Stále rostoucí schopnost rozvinuté moderní společnosti zabývat se otázkami politologie, gender studies, religionistiky atd. je podmíněna funkčností různých technologií a infrastruktur, které musí někdo vyprojektovat, sestavit, zprovoznit, udržovat a revidovat, nakonec i likvidovat. A základ všech technických nauk, které jsou spojeny s technickou praxí, nelze jen donekonečna "okecávat", ale také spočítat a zdůvodnit. Nejen k zákazníkovi, ale ve vztahu k přírodním zákonům - bude to opravdu spolehlivě a dostatečně dlouho fungovat? Bez aplikované matematiky to nejde a nepůjde.

Zatímco autor se zde raduje nad tím, že žáci neuspěli "jen" v matematice, já konstatuji, že naše moderní společnost kulhá na jednu nohu. Pro pořádek - učím technické předměty.

1 0
možnosti
KD

K77a25r42e65l 27D73u26b

19. 5. 2014 6:50

Udělal jsem si tu maturitu z matematiky, většinou to šlo i bez papíru a tužky jen "z hlavy". Úroveň tak 10. třídy bavorského gymnasia. To bavorská "reálka" má těžší úlohy !

0 0
možnosti
RC

1) Neuspechy v matematice jsou podle meho nazoru ovlivneny tim, ze rada studentu radeji maturuje z matematiky, nez z cziho jazyka, ktery proste neumi. Zrejme si mysli, ze kdyz rozumi zadani, ze to je jednodussi.

2) maturita z matematiky je natolik jednoducha, ze je schopen ji napsat i student kvarty viceleteho gymnazia (tedy o 4 roky mladsi, nez pro koho je urcena).

1 0
možnosti
  • Počet článků 31
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1521x
Jiří Heller, učitel, pedagog volného času, člen KDU-ČSL a mládežnické organizace Mladí lidovci

Seznam rubrik