Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
BM

A ještě taková poznámka: Nádraží-výtahy, nájezdy pro vozíčkáře. Přijede vlak....a vozíčlář má nejnižší schod přímo nad hlavou!!!!

0 0
možnosti
EJ

V Sušici nám nabourali auto. Museli jsme se vrátit domů vlakem.

Špatná zkušenost pro mě byla jízda z Horažďovic do Brna. Vlak vypravený z Plzně byl špinavý, na WC se nehodilo jít, zůstala jsem přilepená na podlaze. Sedačky 1. třídy byly proseděné, tlačili péra do zadku.  Ještě, že jsme si tam sedli omylem a průvodčí nás slušně nasměroval do správné třídy. Když jsem mu řekla o lepivé podlaze, pokrčil rameny a řekl, že v Plzni úklidová četa byla ve vagóně. Asi jen asi prošla. Doufám, že to byla moje poslední cesta tímto směrem a další budou již jen autem.Rv

0 0
možnosti
Foto

I46v18a68n 66M45a50r19e29k

19. 8. 2014 15:31

28 r.jsem za komárů i pár let po něžné jezdil jako fira u ČSD & ČD a na vlaky jsem nedal dopustit .Když  nyní odmyslím hlavní štreku tak to co se "podařilo" udělat s vedlejšími tratěmi je děs a horor takže na milé vláčky jsem zapomněl a přesedlal na všechny jiné druhy dopravy !  8-o R^ Rv(Neplatí pro JHMD)R^

0 0
možnosti
RS

Chcete vědět, jak se z milovníka vláčků stane v podstatě zavilý automobilista? Jako malý jsem byl milovník vlaků, jako teenager jsem jimi rád jezdil na vandry, na tábory, cestoval, s přibývajícím věkem a rozrůstajícím se nákladem, partnerkou a po několika různých zkušenostech jsem si řekl, že už to nemám zapotřebí. A stal se ze mne automobilista. Když zavzpomínám na mé poslední zážitky z jízdy vlakem, tak to bylo např:

- "příjemná" průvodčí, která když motoráček zastavil blbě u nástupiště a jedny dveře byly mimo něj a všichni cestující lezli těmi dobře přistavenými, tak řvala na lidi, že "ten vlak má ještě jedny dveře jestli vo tom nevíte", úcta k cestujícím nikde

- večerní vlak z Turnova do Bakova nad Jizerou, v Bakově přípoj - poslední vlak na Českou Lípu. Vlak zpoždění, průvodčí ujišťuje že přípoj coby poslední vlak přeci čeká. V Bakově jsme viděli akorát tak koncová světla... takže v 11 v noci hledání nějakého ubytování - samo o sobě stresující a problém, takže spaní na lavičce na nádraží a příjezd na místo až druhý den ráno, stížnost ČD neuznána

- noční vlak z Tater, někde ujel přípoj, další vlak přes Ostravu tj. jinudy, průvodčí řešila, že jízdenka na něj neplatí a musíme si koupit novou nebo jet správným vlakem další den, přestože chyba byla na jejich straně...

A tak bych mohl pokračovat.

Prostě normální cestování vlakem je adventura. Radši sednu do auta, jsem sám svým pánem, žádný nevystudovaný tydýt na mně neřve a nehádá se se mnou, pohodlí, nemusím řešit rozřezaný sedačky, poch.caný prkýnka, špinavý záchody, zpoždění a kyselý xichty průvodčích.

Jediné 2 výjimky jsem udělal - 1. jízda parním vláčkem - super průvodčí, příjemná, fajn trasa. 2. Intercity Pardubice-Brno. Také fajn, příjemný personál, čisto, dobré.

Jel jsem taky v Anglii vlakem z Yorkshire do Londýna. Super. Vlak zpátky 1h zpoždění, tak vraceli 50% jízdného. Tady?? 8-o

Takže vlakem jen někdy a někde.

5 0
možnosti
PH

P45a29v42e88l 55H96o57r97á64k

19. 8. 2014 12:08

Další člověk, co jel jako dítě vlakem a po třiceti letech do něj znovu sedl. S představou, že vlak tu bude vypadat jako v Německu a ještě bude levnější než cesta autem.

1 4
možnosti
TH

Asi takhle, denně dojíždím do práce vlakem, protože za měsíc za něj zaplatím 819 Kč a za benzin bych dal při spotřebě mého auta 6.5 l/100 km cca 2100 Kč. Cesta pěšky + vlakem mi trvá 45 min, cesta autem 25 min. Těch 40 min denně navíc neřeším, špínu ve vlaku taky ne, občas se svezu i novou jednotkou, bohužel je nasazují nepravidelně. Ušetřené peníze jsou každopádně priorita a není problém si na webu ČD nechat stanovit optimální typ slevy. Vlak každopádně skoro vždy vychází levněji než auto, pokud cestuje jen jeden člověk.

0 0
možnosti
PH

P10a93v32e96l 16H61o89r84á52k

19. 8. 2014 12:10

Příměstská doprava by měla být levnější než auto. Když někdo ale nemá na to, aby jel vlakem z Brna do Ostravy, pak se musí holt trmácel autem.

0 0
možnosti
KS

V Jižní Africe dodnes tahají vlaky parní lokomotivy. A jezdí se tam na ně dívat a fotit tisíce vlakových nadšenců. Třeba to tady budeme mít časem také. :-)

0 0
možnosti
PM

No to doufám že ne.

1 0
možnosti
Foto

Mluvíte mi z duše.

0 0
možnosti
HV

No já tedy nevím, třeba jsem mívám štěstí na vagony ale i vlaky. Občas vlakem jezdívám a většinou jezdím RegioPanterem a podobně... To co popisujete - ano, dá se na takový vagon narazit (s podivem většinouv rychlíku), ale je to spíše o lidech, kteří mají ten konkretní vlak na starosti. Mňo a co se týče systému slev, myslím že to (oproti třeba Německu) není zas tak dramatické. Průměrně inteligentní člověk se v nich celkem snadno vyzná.  Ono jich zasejc tolik není... A jen tak mimochodem, dotace máme v Evropě jedny z nejnižších...

2 2
možnosti
KS

Před časem jsem jel z Liberce do Drážďan. A v pokladně mi poradili, abych si koupil jízdenku jen do Žitavy a pak u průvodčího jízdenku dál do Drážďan, protože je tam cosi, co se nazývá ZVON a v rámci toho je pak jízdenka z Žitavy do Drážďan jen za dvacet euro. Německá průvodčí na mě ale koukala jako zjara, pak kamsi telefonovala a až po mnoha minutách zjistila, že něco takového opravdu existuje. Pak zase zjišťovala, jak ten strojek přimět k vydání takové jízdenky... To jen dokazuje, že je to všude stejné.

2 0
možnosti
Foto

Zase jen štěkání.... Kde vám jezdí ty prázdné vlaky? Je zajímavé, že když jedu do ČB, tak je vlak celkem zaplněn. Zapomněl jste zmínit (je mi jasné, že schválně) pražské rychlíky 1540-1545 na kterých jezdí modernizované vozy, jen vzadu na posile jsou staré vozy. Také jste zapomněl, že i na ostatních rychlících jezdí modernizované multifunkční vozy. Zapomněl jste na RegioPantery do Velenic. Je toho víc, ale tohle snad stačí...

4 2
možnosti
JN

To máte marné, pán jak sám uvádí v nadpise jel vlakem naposled v osmdesátých letech, takže má úplně čerstvé informace a nic z toho, co zde uvádíte tenkrát nezažil.

2 2
možnosti
  • Počet článků 31
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1521x
Jiří Heller, učitel, pedagog volného času, člen KDU-ČSL a mládežnické organizace Mladí lidovci

Seznam rubrik