Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Autor článku prokázal, že diskutované problematice naprosto nerozumí, a osobně nechápu, proč je takový článek zveřejňován.

Ze začátku zmiňuje, že vlaky ČD jezdí poloprázdné, nevšiml jsem si. Počet cestujících ČD konstantně stoupá (s výjimkou minulého roku, kdy bylo snad nejvíce výluk v historii firmy).

Dále tvrdí, jak je nespravedlivé, že ČD mají dotace a soukromí dopravci ne - ostatně celý žlánek je líčen jako hodní soukromí dopravci a zlé ČD. Kde jezdí konkurence beu dotací, tam jezdí bez dotací i ČD. Například Vogtlanbahn v Libereckém kraji, světe div se, pobírá taky dotace. A dokonce by je tam pobíral i Regiojet nebo Leoexpress, kdyby vyhráli výběrové řízení.

Pan autor také několikrát říká, jaké mají ČD "štědré dotace". Za prvé nejde o dotaci, ale o platbu za vykonanou službu a za druhé sám Radim Jančura, majitel společnosti Regiojet, se několikrát vyjádřil, že zajímavé jsou pro něj spíše soutěže na rychlíkové linky, protože ty regionální jsou skutečně podfinancované.

Autor kritizuje zejména nový systém přepravy 6 a více lidí. Částečně mu musím dát za pravdu v tom, že si myslím, že by tento systém mohl být od 10-ti lidí a více, u menšího počtu mi to přijde skutečně zbytečné. Ale u většího počtu mi to přijde opodstatněné, protože ony ty vlaky opravdu prázdné nejezdí, pan autor však muel tento argument použít, aby jeho fantastický příběh o nebohém cestujícím dával smysl. Nezakládá se na pravdě, ale nevadí.

Kritiky se dočkal i web ČD, pan autor zjevně pozbyl objektivity a nadával na vše, jo taky to ty ČD nemají vždy lehké :) . Webové stránky ČD jsou podle mě velmi přehledné, mohu porovnat i s weby zahraničních protějšků (ÖBB, ZSSK...). Zjevně se však nejedná jen o můj subjektivní dojem, neboť ČD obdržely za svůj web i poměrně prestižní ocenění (http://www.e-vsudybyl.cz/aktualne/ceske-drahy-ziskaly-prestizni-oceneni-za-webove-stranky/), KONEC 1. ČÁSTI

3 0
možnosti

2. ČÁST (bohužel kratší to být nemohlo) A ještě něco ke zkušenostem pana autora. V prvním případě chyboval on sám, jak také napsal. Jak je psáno, tak je dáno. Á propos nikdo partičku pana autora nenutil, aby dělala, že k sobě nepatří. Z toho vlaku by ji opravdu nevyhodili, není důvod ;)

V druhém případě autor píše, že ČD skupinu zamítly. Asi právě proto, že vlak byl "nacvaklý" - ale vlaky ČD jezdí přece prázdné, ne ?;-D Ano, šel přidat vagon, ale třeba to zrovna nebylo možné realizovat.

Ve třetím případě došlo nejspíš k pochybení zaměstnance. Ano, i to se stává de facto u každé firmy, i u Leoše a Regia :)

A že pan autor vysokoškolák nebude jezdit vlakem? Mně, častého zákazníka ČD, docela těší, že takového spolucestujícího mít nebudu. ;-)

1 0
možnosti
Foto

Poloprázdné vlaky ČD? Kam to jezdíte?

Šikana ze strany ČD kvůli skupinám? Podle mě skvělý krok dopředu. Doporučil bych Vám osvojit si ta pravidla nakupování jízdenky pro skupinu... U pokladny pokladní prodá bez problému jízdenku pro 30 osob. Pokud vás cestuje víc a chcete využít skupinovou slevu, objednáte si jízdenku přes internet, což popisujete jako nadlidský úkon, anebo máte možnost dojít na nádraží a pokladní Vám pomůže s objednávkou. Tato změna funguje již asi rok a půl :-)

S odmítnutím přepravy se nedivte, opět jste nenapsal, kam jste jel. Pokud to byla nějaká lokálka, kde jezdí jeden solo vůz, nedivte se... Přidání vagonu také není tak jednoduché.

Článek na mě působí jako byste nejradši s ČD nejezdil. Jestli se Vám to nelíbí, nejezděte, sedněte si do žlutého, nechte se oblbovat kávou zdarma a buďte rád :-)

5 1
možnosti

Pendolina jsou stejně jako žlutý nebo černý ve špičce zcela běžně vyprodána maximálně zbývá několik míst. Posledně jsem vybíral z několika posledních volných míst. U RegioJetu se hodně jízdenek stornuje takže obsazenost může být nakonec jiná kdežto do Pendolina většina lidí kupuje místenky na poslední chvíli. Ale to se panu Hellerovi asi nehodí do krámu tak tady bude lhát o poloprázdných vlacích ČD ;-D

5 1
možnosti

To o těch prázdných vlacích ČD na trati Praha-Ostrava má být vtip ? Zajímal by mě zdroj těchto informací, protože dnešní zpožděný EC 121 Hradčany z Prahy odjížděl ne sice vyprodaný, ale byl mnohem plnější než vedlejší RJ 1001. Mám také zkušenosti, že stejně jako soukromníci tak jsou Pendolina ve špičkách běžně vyprodaná. Tak prosím autora, aby pro příště byl trochu objektivní.

2 0
možnosti

No jasně, ať to dělají ostatní dopravci (nejen ČD) jako moudrý mudrc Jančura. Ať zruší všechny spoje, ve kterých je obsazenost pod 90 %. Pak nebudou jezdit poloprázdný vlaky ani autobusy. Bude sice jezdit velký kulový, ale uděláme to podle Jančury. :-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P

4 2
možnosti

Přidám čerstvou zkušenost s dráhou z Anglie. Jízdenku si můžete koupit přes internet i hodinu před odjezdem (a je to cca o 20% levnější, než u pokladny) a zaplatíte kartou. Na nádraží vložíte platební kartu do terminálu a zadáte kód, který si opíšete při internetové platbě a automat vydá lístky. Vlaky jsou čisté a jezdí přesně a mají display s informací o cestě. To samé platí i pro cestování autobusem.

ČD dnes ráno ve 3,00 hod. Na hlavní nádraží se nadá dostat vchodem z ulice, museli jsme to obcházet někudy bokem - cizinci se určitě zaradují, jaké zákoutí v Praze poznají. Expres Žilina byl přistavený víc než půl hodiny před odjezdem, přesto jsme odjeli se zpožděním, protože prý měla lokomotiva poruchu...

2 4
možnosti

T94o55m 78J53u53r45e16č12k31a

22. 8. 2016 20:08

ČD - jízdenku si koupím 5 minut před odjezdem pomocí aplikace v mobilu. Nemusím už šaškovat s žádným terminálem. Nádraží nepatří ČD. Co tam máte dál?

1 0
možnosti

"...ale nějak jsem se tím prokousal, mám přece vysokou školu, tak mě nějaký nákup vlakových jízdenek přece nepřekvapí."

Že jste vysokoškolák, to neznamená, že jste zároveň inteligentní. A raději bych se tím ani nechlubil. Měl jste jít na technický obor, třeba by Vás naučil logickému myšlení.

11 9
možnosti

Já teda nechci být rejpal, ale pokud jedete s dětmi jako vedoucí na výlet, tak byste to snad mohl vědět alespoň 3 dny dopředu :-P Pokud byste jel s mým dítětem, tak bych tak nějak předpokládal, že bude několik dnů dopředu zajištěna doprava, ubytování atd. Nebo to jedete na blind?

Vlakem teď už moc nejezdím, jenom tak jednou za pár měsíců, ale pokaždé je vlak na trochu frekventovanější lince narvaný k prasknutí.

3 4
možnosti

Zkuste se jako vedoucí zamyslet nad rozumnou časovou dobou pro objednání jízdenek předem. Dítě onemocní, nebo bude z výletu kvůli rodinnému důvodu staženo a řešíte vrácení jízdného. 3 dny je jakž takž přijatelná doba pro víru, že k tomuto nedojde.

5 1
možnosti

Klasický případ věčně nespokojeného zákazníka. Pokud se Vám smluvní a přepravní podmínky nelíbí, nikdo vás nenutí na ně přistupovat.

4 11
možnosti

Kdyby to byl soukromník budiž, ale protože je to národní dopravce placený z našich daní ......

4 3
možnosti

A zvládly to teda ČD když jste si koupili těch sedm lístků každej sám? Byly na ten nával dostatečně připravené??? ;-D

5 0
možnosti

Autor popisuje podobnou zkušenost jakou mám já. Je totiž docela rozdíl, jestli řešíte jízdenku jen pro sebe nebo třeba 2-3 lidi, ale jiná liga je jet např. se třídou dětí druhého stupně. Někteří mají 15 let a už spadají do jiné skupiny cestujících a každý dopravce to má jinak. Dále nevíte, jestli skutečně všichni ráno dorazí na vlak a někdo nezaspí, to vám pak počty na jízdence hezky nesedí. No a když jsem pátral, jak je to s místenkami pro 27 cestujících, na infolince mi řekli něco jiného než na pokladně... Vrcholem bylo, když jsme dorazili do Brna a já chtěl koupit hned místenky na zpáteční spoj odpoledne a pokladní prohlásila, že neví, jestli zrovna ona mi vůbec na její výdejně může místenky vyřešit. :-D A perlička na závěr: ačkoli jsem jí výslovně řekl, že potřebuji 2 místenky zvlášť pro učitele, ale hned vedle dětí, dala nám je o 2 vagony jinam. A to nemluvím o tom, pokud jedete po trase s více dopravci.

3 2
možnosti
  • Počet článků 31
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1521x
Jiří Heller, učitel, pedagog volného času, člen KDU-ČSL a mládežnické organizace Mladí lidovci

Seznam rubrik